sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

En ny vecka med nya möjligheter

Publicerad 2010-08-09 20:04:32 i Allmänt,

Under den veckan som gått har det hänt mycket i vårat lilla hus.
Leo rullar nu runt med full fart åt båda håll. Har börjat rulla ut från babygymmet så man kan inte gå därifrån längre för att tvärgå på toa t.ex. Men breder man ut lapptäcket går det bättre. Än så länge så rullar han inte bort från det. :)
Han har även haft ett par nätter som inte varit roliga! Vaknat varje timme och grinat. Trodde att en tand var påväg men ingen tand har dykt upp än.
Han kan fortfarande vara lite grinig om dagarna och kvällarna. Men nätterna har blivit lugna iaf och då kan jag ta gnället som blir om dagarna. :)

Xavi däremot har börjat fresta på mitt tålamod vissa dagar. Han GÅR och pinkar samtidigt så det blir långa remsor med pink. Vore bättre om han kunde stanna på ett ställe och pinka för att gå. Är precis som att han inte känner att han pinkar. Eller så är han bara väldigt pinknödig och inte kan hålla sig längre. Är inte så lätt alla gånger att hinna med då man har en liten som man inte bara kan lämna vind för våg.
Men en sak som blivit betydligt bättre är då vi åker bil. Nu har han nästan slutat gnälla. Gnäller han så är det bara lite och det kan jag stå ut med. :)

Dios är lika snäll som han alltid är. Han är så go vårat stortok. :)

Nu ska jag passa på att läsa min bok medans Leo sover, Xavi sover och Micke och Dios är och hjälper Robert med att köra ut nå planter. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela