sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Xavi

Publicerad 2010-07-23 04:53:55 i Allmänt,

Ja, nu är han här. :) Världens sötaste lilla valp. Han är en riktig goding.
Men minns inte att Dios var lika "jobbig". Xavi har pinkat inne mer på mindre än ett dygn än vad Dios gjorde under hela valpperioden. Men då var Dios världens duktigaste valp. Gnällde redan då han var leveransklar att han ville ut och pinka. Men det är klart. Hans kull fick vara ute betydligt mer än vad Xavi och hans syskon fick vara. För 3år sen var det inte lika mycket åte ute som det är i sommar. Man vill ju inte vara ute själv och då går det inte att ha ute valpar som inte har något hår under magen. :) Men vi ska nog ändra på det snart.

Leo tyckte det var jättekul med valpen! Satt och flina och skratta. Han försökte även ta tag i valpen och leka lite med den. Men det tyckte inte jag var någon bra idé. Han får vänta någon månad till innan han får leka med valpen. Då kanske man har fått lite pli på valpen så han inte tuggar på Leo. :)

Jaa... Och hur är det med resten av familjen då? Ja, Micke är jätteduktig och bygger på det fina bure som Dios och Xavi ska få. Jag har målat sista varvet på hallen och satt upp väggordet. Nu skulle jag bara ha fått bänken färdig. Ska se om jag är se såga klart alla bitar idag och skruva ihop den. Då är det bara att måla den sen och sy dynan som ska vara på den. Tror det kommer att bli hur bra som helst! :)

Näe... Nu har Xavi somnat så ska försöka få lite sömn jag med. :)

Bilder på valpen och hallen kommer så fort jag har hämtat kameran av Karin. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela