sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Midsommar gick galant!

Publicerad 2010-06-27 16:07:23 i Allmänt,

Midsommarafton firade vi här hemma med Anders, Sofie och Issa.
Vi grillade lax i folie och några grönsaksspett, hade en grönsallad, en fransk potatissallad och en potatisgratäng.
Den franska potatissalladen kom Sofie med och den var supergod! Kokt potatis, stekt svamp, ruccollasallad, olivolja, citronsaft och salt + peppar. Passade riktigt bra till fisken. Vi blev alla 4 proppmätta och sen väntade efterrrätten som bestod av cheesecake med jordgubbar till. Blev en bra avslutning på en god och mycket trevlig middag.

Leo gjorde kväll medans vi åt middag. Som vanligt då vi äter med Anders och Sofie så blir middagen kring 19. Men gjorde inget att Leo gick och la sig. Då fick man dricka några glas vin utan att ha dåligt samvete. :)

Resten av helgen har vi bara tagit det lugnt. Sett film och kännt lugnet. Njutit av solen har vi inte kunnat göra eftersom den har lyst med sin frånvaro. Tror aldrig att sommaren kommer hit. Sorsele är nog stället solen glömde bort. Idag skiner visserligen solen med jämna mellanrum, men då blåser det som bara den så det går inte att vara ute. Skulle vilja ha en altan med vindskydd, då hade det inte varit nå problem. Hade även varit bra för Leo, vill inte gärna ha honom på marken bland alla kryp som är där. Iaf inte nu då han är så liten. Blir nog bättre nästa år.

Nu har vi potatisgratäng och fläskfilé i ugnen. Ska bli gott med mat. Är hungrig!
Leo har redan fått sin gröt och nu ger Micke han mat från flaskan.
Min underbara familj som är så fin och go. :)
Leo har även börjat kunna sitta nästan själv. Stolt är man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela