sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Älgens hus och kalas!

Publicerad 2012-07-08 22:35:53 i Allmänt,

Så har vår helg sett ut.
Igår for vi till Bjurholm för att se på lite älgar med Mickes familj. 
Det var en present till Gösta (mickes farfar) och jag tror att han tyckte det var kul.
Jag, Micke och barna blev väl inte sådär superimpad av stället.
Leo tyckte att dom stora älgarna var väldigt läskiga och ville inte nära dom. 
Han tyckte inte om kalvarna heller men han gick då lite närmare dom iaf. :)
Men hans lillebror tyckte att kalvarna var mycket spännande att se och känna på.
Isac är lite mer framåt gentemot djur än vad Leo är. Han sitter gärna och sliter i hundarnas öron och päls. 
Katten Baloo i saxnäs brukar också få sig lite kärlek av Isac. :)
Leo hittade ett ställe där han trivdes väldigt bra på farmen och det var hoppborgen och studsmattan. 
Om han hade fått skulle han ha kunnat hoppa hela dagen där. 
Kvällen avrundades med en pizza i Lycksele och det var väldigt gott! 
Leo åt som en häst! :)
 
Idag blev det en väldigt lugn förmiddag med besök av grannarna.
Sen gjorde vi oss iordning och for till Saxnäs för att gratta Olivia i efterskott. 
Vi fick supergod mat och tårta! 
Åt så det kändes som att magen skulle spricka! 
Leo hittade en ny favorit i min kusin Petrus. Han skulle prompt sitta bredvid honom under middagen. :)
 
Imorgon är det dags för tatuering igen. Känns lite besvärligt att köra till umeå själv imorgon men det är ju för en bra sak! Ska se om jag hittar en solhatt till Isac då jag lixes är i stan. 
 
Lite bilder ska jag bjuda på!
 
Svärfar myser
 
Faster Therese försöker få Leo att klappa kalven men det gick hon bet på
 
Isac vill fram till kalven. Dumma pappa som håller emot!
 
Dom stora älgarna
 
Kalvarna! En av dom var lite pilsk. :)
 
Leo springer fort i hoppborgen!
 
Kraschade gjorde han några gånger med :)
 
Leo tog ett vackert kort på sin far. :)
 
Xavi skulle också vara med på kort tyckte Leo
 
 
 
 
 

Sen kan jag stolt berätta att jag lyckades springa 6km på lite under 30min! Känns som att man börjar komma igång med löpningen nu. :)
Vågen visar även den postiva siffror. På 2,5månad har jag gått ner 6,3kg!! 
Känns gött nanting!! Mitt mål att gå ner till 60kg innan min födelsedag tror jag kommer att gå bra om det fortsätter i denna stil. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela