sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Dagen då Leo kom till världen

Publicerad 2012-06-30 00:28:34 i Allmänt,

 
Känner att det är dags att skriva ner då Leo kom ut till mig och Mikael så jag kommer ihåg det. 
 
Det hela började den 8/2-2010. Det var en måndagsmorgon och klockan var kring 8.00.
Vaknade av en värk och tänkte att nu drar det igång! Det höll i sig hela dagen och då klockan var kring 19.00 var det ca 6min mellan värkarna och Micke började tycka att vi skulle bege oss till förlossningen. Jag ville stanna en stund till men vid 21 fick jag ge mig för då ville Micke verkligen fara. 
 
Vi begav oss och då vi kom fram så fick jag sitta i CTG´n och det visade att jag hade värkar men dom hade börjat ebba ut.. Hade inte öppnat mig nå men vi fick iaf vara kvar. 
 
Morgonen den 9/2 kollades jag igen och då var jag iaf öppen 2cm så lite hade det hänt. Blev erbjuden att fara ut och gå på stan och det nappade vi på. Gick en runda runt stan och tittade på lite kläder och fikade på lilla bageriet. Gott var de! Men värkarna fortsatte att var klena. På kvällen var jag öppen 4cm. Så det gick verkligen inte fort. Jag var gode less på att det inte hände något och att vi inte fick våran bebis. Varför tog det sådan tid??? 
Fick bricanyl så livmodern skulle ta en paus och jag fick några timmars sömn. Då jag vaknade igen så kallade vi på BM. Klockan var då 4. Fick varma rispåsar för nu började det kännas lite mer. Var fortfarande öppen 4cm... 
Tog ett varmt bad. Fick en TENS som funkade jättebra! 
 
Kl.6 den 10/2 fick jag värkstimulerande dropp. Det satte verkligen fart på värkarna! 
kl6.30 gick vattnet i matsalen på BB. Tur att alla andra som låg inne sov för där stod jag med rumpan bar medan personalen bytte mina blöta kläder. Gick in på rummet igen och satte mig på en pilatesboll. Där gick vattenavgång nr2. Tyckte det kändes betydligt mer. Bm kollade mig då jag satt på toan och jag var fullt öppen! Äntligen!!!!
 
Kl7 kom vi in i förlossningssalen och jag fick börja krysta. Det hände dock inte så mycket. Bebisen var som en jojo. Mina värkar var alldeles för korta för att jag skulle vara se krysta ut bebisen. Hade 6värkar på 10min. Fick lustgas under förlossningen. En läkarkanditat hade lustgassmasken och Micke satt på andra sidan med vatten. Så mellan varje värk tog jag en liten klunk för herreligen se torr man blir i munnen av lustgas! 
Tillslut blev överläkaren tillkallad och man pratade om sugklocka om inte bebisen skulle komma ut snart. Då jäklar i min själv tog jag i! För inte skulle mitt barn behöva ha en sugklocka för att komma ut! Jag kunde väl ändå ta i lite mer! Så jag tryckte på genom värken och mellan värkarna. Äntligen hände det något! Efter 2 krystningar till kom han äntligen ut! Efter 1,5h krystvärkar och kämpande.Klockan hade hunnit bli 09.29. Fick ligga och mysa en stund innan han skulle mätas och vägas. Jag fick 8stygn och dom gjorde ondare än själva förlossningen. Frågade flera gånger om jag inte kunde få bedövning som jag tydligen redan hade fått. :) 
 
Han var 50cm lång och 3570g tung. En perfekt liten kille! 
 
Då jag ammade honom för första gången så sa jag till Micke. Visst är det en liten Leo? Micke kunde inte annat än att hålla med mig. Så det blev Karl Leo Brännlund. Världens goaste Leo!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nillan

Publicerad 2012-06-30 18:12:08

Va roligt att du delar med dig av denna underbara och fantastiska händelse i livet! Längtar tills vi ses! Kramar

Svar: Tack Nillan! Nu är ni snart här! Ska bli så kul att ses! :)
Sors

Postat av: Nina Häreskog-Linder

Publicerad 2012-09-26 23:22:52

Det va verkligen ett underbart ögonblick då vi fick ett sms med en liten nyfödd Leo på bild, kan ju så här långt efteråt erkänna att mormorshjärtat gav efter och jag grät av både lycka och stolthet, framförallt av kärlek till denne lille kille.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela