sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Hmm...

Publicerad 2013-02-17 21:52:50 i

Läser lite bloggar, tittar på instagram och kommer på en sak..

Om man jämför då man inte hade några barn med nu så är det en rätt stor skillnad.

Tittar man på föräldrarnas bilder så är det mest barnfötter, händer, barn som tränar på att sitta, krypa, gå, barn som har på sig en häftig tröja osv... Ingen vill se en trött och sliten morsa så bilder på barna är alltid uppskattat. Speciellt då dom alltid hittar på nå bus.
Tittar man sen på singlarnas bilder så är det betydligt fler "ego"-bilder. Det är alltid väldigt snygga bilder och dom ser aldrig det minsta trötta ut. Oftast är dom påväg att träna, nytränade, påväg till jobbet eller påväg ut.

På ett sätt är jag lite avundsjuk på dessa människor för att dom har tid att ta hand om sig själva. Fast skulle aldrig i mitt liv vilja byta bort mina barn mot att ha den tiden.
Vet att den tiden kommer att komma tillbaka då barna kan ta hand om sig själva, ifall man skulle vilja fara och träna en timme eller två.

Tänker jag tillbaka på mig själv så är det precis så. Sen jag fått barn så har jag nog tagit kring 5 bilder som bara varit på mig själv.

Vet att det inte stämmer in på alla, men skulle vilja säga dom allra flesta.

Djupa tankar man får ibland...
Hmm... Eller inte!

Till sist vill jag tacka min underbara familj som alltid ställer upp. I lördags tog lillasyster Hanna med sig båda barnen till saxnäs så jag och Micke kunde kurera oss från magsjuka. Barnen sov i saxnäs så vi fick verkligen vila upp oss här hemma. Grymt mycket värt!! Älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela