sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Måndag

Publicerad 2013-01-14 21:38:49 i Allmänt,

Idag var det dags för jobb igen. Trivs oerhört bra på mitt jobb. Roliga arbetskamrater och härliga elever. 
Ångrar inte att jag tog chansen att jobba på denna arbetsplats. 
Känner ett lugn som jag inte haft förut på ett jobb och även en tillfredsställelse då jag är påväg hem från jobbet. 
Har man en lite sämre dag är det alltid någon som får en på bra humör. :)
 
Helgen var bra men kall. 
I lördags spelade Micke i kallverecupen och jag och barna var givetvis där och hejade på honom!
Det måste ha funkat bra eftersom dom vann cupen. 
Barna var helt slut på efter den fartfyllda dagen.
Efter middagen så kom Adam, Julia, Olivia, mamma och pappa på besök.
Dom hade med sig räkor och tillbehör så vi hade en mysig kväll tillsammans. 
Det var ruskigt gott med räkor! Varför äter man inte det oftare??
 
MEd träningen går det ändå rätt bra. Blev 3 kettlebellpass förra veckan. 
Kan säga att jag hade grymt ont i kroppen i flera dagar efteråt. Men kan inte säga att man är särskilt vältränad så att man skulle bli lämmen var inte så konstigt. 
Ikväll har jag gjort 45min kettlebell och sen 15min med Nikes träningsapp. Grymt jobbigt kan jag lova! 
Det värsta var den sista kvarten. Tog ett program som bara fokuserade på rumpan och låren. Var i princip bara knäböj och utfall. Får väl se om jag är se kliva upp ur sängen imorgon. :) 
 
Har haft en härlig eftermiddag/kväll med barnen. Blev en masa bus och lek efter maten. Vi tränade på att hoppa, springa och göra konstiga trick. Båda barnen tyckte att det var riktigt roligt. Sen hade vi även lite kurragömma och sjöng en massa rörelsesånger. Jag och Leo gjorde även lite talövningar. Jag försökte lära mig tecknen för orden och Leo var riktigt duktig på att härma dom. Han lär sig fort. 
 
Nu är det dags att ta ut hundarna och sen hoppa in i duschen så man kanske hamnar i sängen före kl22. Är en dag imorgon med.
 
Kvällsmys med en gosig Isac
 
Hittade en sovande Leo i soffan ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela