sors

Stolt 2barnsmamma som numera är Blattnickselebo. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli. Men nu är vi här och stortrivs med tillvaron och ser ljust på framtiden. Vi har även 2 flattar i familjen. Helt underbart tokiga är dom. Snällare hundar får man leta efter. :)

Måndag

Publicerad 2013-05-20 22:27:55 i Allmänt,

I fredags fick jag min klänning som jag ska ha på Karin och Mattias bröllop.. Blev lite av en besvikelse måste jag erkänna... Storleken på klänning var helt perfekt och den satt riktigt bra men.... Den är på tok för lång! Så nu ska mamma och Nettan hjälpa mig att sy upp den och även sy in kjolen lite. Det såg ut som att jag hade världens största rumpa i den pga att kjolen stod ut för mycket. Är grymt nöjd med färgen. Nu ska jag bara försöka hitta ett par skor, något att ha på axlarna om det skulle bli kallt och sen en skjorta till Micke.
Nu är det bara en dryg månad kvar innan dom blir man och fru. :)

 

Annars så är det rätt lugnt här hemma. Vi har haft en kanonhelg med trevligt sällskap, sol och värme. Vi har verkligen njutit av sommarvärmen. Gården har jag nästan krattat klart. Det är bara "framsidan" kvar. Får ta den någon kväll då barna lagt sig.

 

På onsdag ska jag och Karin till Vilhelmina för vår andra träff i utbildningen. Kommer INTE att gå nå bra för jag och Xavi. Vi ska göra allmänlydnadspasset. Finns inte en chans i världen att vi kommer att fixa alla moment. Speciellt inte möte på naturstig. Han skäller så fort han får syn på en annan hund. Och extra skällig blir han om vi möter någon. Står det hundar i bur så bryr han sig inte så mycket om dom. Jaja... Jag är supernöjd om vi fixar hälften av dom moment som är med. :)

 

Idag fick jag en otroligt fin komplimang av en elev på skolan. Vi pratade lite om varför jag inte hade hår och jag förklarade att jag hade en sjukdom som heter Alopecia Universalis och vad det betyder. Eleven sa att jag är jättevacker utan hår. Eleven kunde inte ens föreställa sig hur jag skulle se ut om jag fick tillbaka mitt hår. Eleven sa även att jag inte skulle tänka så mycket på det. För det gör då inte eleverna på skolan. Jag är den jag är och det är helt okej. Tänk vad kloka elever som går på skolan. Fastän jag inte sa till eleven hur jag egentligen känner över att inte ha något hår så satt eleven verkligen huvudet på spiken. Ett av mina problem är att jag tänker alldeles för mycket, vare sig jag vill eller inte. Det är bara så!

 

Glada pojkar som busar med mamma på studsmattan
 
Klart båda bröderna kan köra motorcykeln

 
Om mamma är för seg att öppna dörren för man lösa det själv.
 
Coolingen Isac, tyvärr blev skärpan värdelös. Är svårt att ta kort på ett rörande objekt. :)
 
Hundarna simmade iland delandes på en minimalisk pinne. Allt går bara man samarbetar!
 
Nu har min löpning kommit igång igen efter operationen. Hittills har jag hunnit ca 2,5mil efter operationen. Är nästan lite stolt över mig själv! :)
 
 
GOD NATT!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sors

En 2barnsmamma som försöker göra det mesta av livet. Älskar mitt liv just nu. En underbar familj, ett härligt hus (som förvisso kräver lite nya tapeter och fix), en vacker trädgård (som behöver lite ogräsrensning på hög nivå!), 2 tokiga flattar och underbara nära och kära! Älskar att spela fotboll, eller alla sporter som har en boll med i leken. Jobbar just nu på att få bort kilona som jag har kvar sen graviditeten med Isac. Har bestämt mig för att det ska bort innan hösten. Så det är bäst jag jobbar på!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela